El Projecte 2011

“El campamento”, és un casal d’estiu que es desenvolupa en coordinació amb La Escuelita, nom que dona la gent del barri a l’escola comunitària de Acción Callejera, una associació sense ànim de lucre que té la finalitat de promoure múltiples formes de desenvolupament personal i social  de la infància i l’adolescència treballadora al carrer.

L’agrupament escolta d’acord amb els seus valors en l’educació i la dedicació dels darrers anys en el projecte, va creure just desenvolupar un model que no sigui dependent per als nens i nenes.  Ja fa uns anys que estem en contacte amb els Scouts Dominicanos, temptejant la possibilitat que ells prengui el nostre relleu a nivell logístic.

Els criteris que prenem a l’hora de decidir això, és que són la nostra representació al país caribeny, tenen el mateix model educatiu en valors. Per classe social, l’escoltisme allà arrela a famílies de classe mitjana i rica, per tant és interessant que hi hagi un intercanvi social i que els scouts pugui ser partícips de forma activa en la seva societat, ajudant persones amb menys recursos.

Per altre banda, la part econòmica la prendrà Accion Callejera.  Durant aquests 7 anys s’han anat cobrint les necessitats bàsiques i actualment la despesa necessària per executar “el campamento”, és una inversió mínima que es pot contemplar com una despesa més del centre comunitari.

S’ha de contemplar que l’execució d’aquest projecte des de Catalunya, fa que augmenti molt els costos perquè obliga a que un grup de persones, s’hagin de desplaçar fins allà, trobar un lloc per viure, menjar, transports... Si s’implanta aquest model, aquestes despeses deixen d’existir, per tant ens quedem que el cost del projecte és redueix més del 80%.


Per realitzar aquesta tasca de traspàs des de l’agrupament es van imposar uns criteris:

-         Que viatgéssim les mínimes persones possibles de Torelló. Per donar majoria als educadors dominicans i així ja donar-los un pes específic en l’edició d’engany.
-         De forma directe, el pressupost es redueix al ser menys persones.
-         Que les persones implicades activament fossin residents a Torelló. Es creu important després d’aquests darrers anys, que qui doni final al projecte siguin persones de Torelló.
-         Que es trobes una formula o forma per crear una valoració. Es decideix fer un documental. ( En un apartat addicional s’amplia informació respecte aquest punt.)

Un cop creat aquests criteris es selecciona les persones que executaran aquesta tasca,  es busquen persones amb perfils concrets i residents a Torelló. Es decideix que viatgin 3 persones més el coordinador, donant així un total de 4 persones, la meitat que els anys anteriors. Aquestes persones són:

-         Joan Crosas i Escudero  (membre de l’agrupament, professional en el camp Audiovisuals)
-         Irene Ferrer i Panicot (membre de l’agrupament, estudiant d’Audiovisuals)
-         Cristina Taña i Zapata (estudiant d’Educació Infantil, intendent de l’agrupament)
-         Anna Roma i Vall (estudiant de Psicologia, intendent de l’agrupament)

Els objectius  que es pretenen:
•    Conèixer una realitat social diferent.
•    Aprendre diferents maneres de treballar.
•    Aportar la nostre experiència de caps i quel•les en l’educació en el temps lliure.
•    Fomentar el diàleg amb els adults per resoldre els seus conflictes i guanyar autonomia per resoldre’ls de forma autònoma.
•    Transmetre noves perspectives educatives als adolescents i adults.
•    Donar i rebre afecte per treballar l’autoestima.
•    Readaptar el projecte entorn les necessitats del barri.
•    Conscienciar el nostre entorn immediat de la realitat viscuda a altres països.
•    Garantir el traspàs del projecte i la seva autonomia.